... با ما به روز باشید

منتظر جدیدترین ها باشید...

... با ما به روز باشید

منتظر جدیدترین ها باشید...

آخرین نظرات
  • ۲۱ تیر ۹۶، ۱۵:۲۸ - mahfuz
    عالی

بررسی گوشی شیاومی ۹

mahfuz | جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۳۸ ب.ظ

شیامی 9 درکنار پشتیبانی نرم‌افزاری، پرچمداری قدرتمند از لحاظ سخت‌افزار را برای تجربه بازی‌های موبایل منتشر کرده است.

رونمایی از اسنپ دراگون ۸۵۵ و به طبع تولید گوشی‌هایی که این پردازنده قدرتمند را در قلب خود دارند، باعث شده است تا اکنون توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایل آسان‌تر به سمت افزایش کیفیت بازی‌های خود فکر کنند؛ جایی که می‌توانند به آسانی بافت گرافیکی و نورپردازی دنیای بازی‌ها را بهبود ببخشند و عناصر بیشتر را برای بهبود جزئیات بصری بازی‌ها به کار بگیرند. بعد از سامسونگ که با S10 در ایالات متحده عملکرد پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ را به نمایش گذاشت اکنون فرصت آن فراهم شده تا در گوشی‌های شرکت چینی شیائومی نیز شاهد استفاده از این پردازنده باشیم. شیائومی می ۹ در یک نگاه گوشی زیبا، با ظاهری مدرن اما نمایشگری +FHD و صد البته با قیمتی مناسب نسبت به سایر پرچمداران است که با عملکرد تراشه گرافیکی Adreno 640 در بازی‌ها خودنمایی می‌کند و از طرفی به‌لطف نرم‌افزار گیم توربو شرایطی را برای تجربه‌‌ی گیمینگ بهتر بازیکنان فراهم می‌کند.

باتوجه‌به پیشرفت هرچه سریع‌تر بازار بازی‌های باکیفیت موبایل، آنچه برای بازیکنان اهمیت دارد، عملکرد گوشی در اجرای بازی‌های مختلف است. اینکه در زمان تجربه بازی با یک دست چه حسی داشته باشید یا اسپیکر گوشی می 9 پاسخگوی موسیقی باکیفیت بازی‌های متفاوت است یا خیر، سوالاتی‌ هستند که می‌توانید در ادامه پاسخی برای آن‌ها پیدا کنید. در صورتی که به‌دنبال بررسی کامل شیائومی می 9 از همه جوانب از جمله دوربین هستید، می‌توانید با ورود به سایت زومیت، بررسی کامل پرچم‌دار شیائومی را مطالعه کنید.

مشخصات فنی Xiaomi Mi 9:

  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ به همراه ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
  • نمایشگر ۶.۳۹ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 640
  • دارای سه دوربین؛ یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8 و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲ برابر، لنز ۸۰ میلی‌متری تله‌فوتو با دیافراگم f/2.2
  • اندروید نسخه‌ی ۹.۰ (پای)
  • ابعاد ۱۵۷.۵ در ۷۴.۷ در ۷.۶ میلی‌متر با وزن ۱۷۳ گرم 
  • باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 5.0
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان
  • مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری

شیائومی می ۹ توسط فروشگاه اینترنتی موبوتل برای بررسی در اختیار زومجی قرار گرفته است. شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین قیمت گوشی های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و دیگر برندها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

شیائومی می ۹ / Xiaomi Mi 9

طراحی

شیائومی با کنار گذاشتن ناچ بالای نمایشگر، زبانه‌ای قطره‌ای را برای جایگیری دوربین سلفی تعبیه کرده است

شیائومی با حفظ ترند این روزهای تلفن‌های هوشمند، سعی کرده است تا تغییراتی را در طراحی می ۹ ایجاد کند. بعد از رونمایی اپل از آیفون ۱۰، زبانه بالای نمایشگر این گوشی به سرعت در میان تلفن‌های هوشمند به محبوبیت رسید تا جایی که شیائومی نیز در می ۸ به سراغ زبان طراحی مشابهی سوق پیدا کرد. بااین‌حال در یک سال گذشته شاهد کاهش ابعاد زبانه بالای نمایشگرها بوده‌ایم و درحالی‌که سامسونگ ترجیح داده است تا دوربین سلفی را در محیط بیضی شکل جای دهد، هواوی و شیائومی استفاده از زبانه‌‌ی قطره‌ای را در بالای نمایشگر ترجیح داده‌اند. نتیجه اما نسبت نمایشگر به بدنه بیش از ۸۵ درصد را برای تلفن‌های هوشمند به ارمغان آورده است. افزایش نسبت نمایشگر به بدنه به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به افزایش ابعاد گوشی‌ها، نمایشگرهایی بزرگ‌تر را در اختیار کاربران بگذارند.

مقاله‌های مرتبط:

فارغ از تغییر نگرش طراحان شیائومی به ناچ بالای نمایشگر، محسوس‌ترین تغییر در شیائومی می ۹ نسبت به می ۸ حذف حسگر اثر انگشت از پشت گوشی و انتقال آن به زیر نمایشگر است. هرچند شیائومی در می ۸ پرو این فناوری را به کار برده بود اما پیش از این در نسخه معمول شیائومی شاهد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نبودیم. با نگاهی به پشت نمایشگر شاهد افزایش انحنای پشت گوشی نسبت به نسل قبل هستیم. شیائومی برای محافظت از می ۹ از گوریلا گلس ۶ بهره برده است که نسخه‌ای بهبود یافته نسبت به می ۸ محسوب می‌شود. انحنای پشت بدنه هرچند باعث نامیزان شدن محل قرار گیری دوربین‌های سه‌گانه این پرچم‌دار شده است، اما از طرفی جایگری گوشی را در دستان شما بهبود می‌بخشد و در زمان استفاده از گوشی احساسی بهتر خواهید داشت.

شیائومی با عبور از دوربین‌های دوگانه در پرچم‌دار خود از دوربینی سه‌گانه با حسگر به مراتب بهبود یافته نسبت به نسل گذشته به بازار امده است. می ۹ در حال حاضر با سه دوربین ۴۸، ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسلی در بازار به فروش می‌رسد و می‌توان گفت هرچند عملکردی فوق‌العاده در مقایسه با سایر پرچمداران گران‌قیمت بازار ندارد، اما باتوجه‌به تفاوت قیمت ۱۷۰ دلاری این پرچم‌دار نسبت به پرچمداران شرکت‌های دیگر، کاملا راضی کننده و موفق عمل می‌کند. چینی‌ها گوشی می 9 را در چهار نسخه‌ی مشکی، آبی، شفاف و بنفش گرادیانی به‌فروش می‌رسانند. مانند محصولات مشابه شیشه‌ای، بدنه شیائومی می ۹ نیز لک‌پذیر و مستعد جذب اثر انگشت است.

شیائومی می ۹ / Xiaomi Mi 9

مانند گذشته برای بررسی راحتی گوشی‌ها، اقدام به نصب بازی‌های عمودی و افقی متفاوت روی Xiaomi Mi 9 کردیم. پرچم‌دار شیائومی وزنی در حدود ۱۷۳ گرم دارد که وزنی ایده‌آل در مقایسه با سایر پرچمداران محسوب می‌شود. در زمان تجربه بازی Skyforce: Reloaded شما باید به سرعت جنگنده را به اطراف گوشی حرکت دهید. باتوجه‌به ابعاد شیائومی می‌ ۹ و با وجود انحنای پشت نمایشگر هنوز هم در صورت استفاده از گوشی با یک دست باید مراقب لغزش ناگهانی آن باشید؛ در زمان استفاده از می ۹ با یک دست شاهد لغزش آسان گوشی از دستان‌مان بودیم. بااین‌حال در تجربه گوشی با هر دو دست این مشکل تا حدودی رفع می‌شود و می‌توانید بدون نگرانی به تجربه بازی‌های مختلف از جمله Ark: Survival Evolved بشینید؛ بازی با کیفیتی که قدرت به چالش کشیدن هر گوشی موبایلی را دارد. در انتها باید گفت که متاسفانه شیائومی می ۹ نسبت به نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم نیست.

صفحه‌نمایش

شیائومی همچنان در می ۹ از نمایشگری با رزولوشن FHD+ بهره می‌برد

زمانی‌که محصولی نام پرچم‌دار را یدک می‌کشد ناخودآگاه ذهن مخاطب به سمت محصولی با نمایشگر با کیفیت، باتری مناسب با شارژدهی بالا و دوربین کاربردی می‌رود. شیائومی می ۹ با وجود قیمت مناسب دارای نمایشگری ۶.۳۹ اینچی با پنل سوپر امولد است که باعث نمایش با طراوت رنگ‌ها و همینطور روشنایی مناسب آن زیر نور مستقیم آفتاب شده است. البته هنوز هم شیائومی مانند هواوی از نمایشگرهایی با رزولوش ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ بهره می‌برد که دارای تراکم ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ است. استفاده از نمایشگری با رزولوشن FHD+ تاثیر مستقیمی روی شارژدهی گوشی در استفاده طولانی مدت می‌گذارد و باعث افزایش شارژدهی می ۹ در طول تجربه بازی‌ها یا کاربری روزانه می‌شود.

هرچند هنوز هم گوشی‌هایی مانند سامسونگ اس ۱۰، آیفون ۱۰ و شیائومی می ۸ دارای نمایشگرهایی با حداکثر روشنایی بالای ۹۵۰ نیت هستند، اما می‌توان گفت که شیائومی می ۹ نیز با حداکثر روشنایی ۸۰۲ نیت در شرایط تنظیم خودکار، زیر نور مستقیم آفتاب عملکردی خوب دارد. در آزمایش خود به‌راحتی توانستیم در محیط‌های تاریک بازی‌هایی مانند Crusaders of Light به تجربه بازی بپردازیم. البته باید گفت هنوز هم رقیب‌های قدرتمندتر در زمینه حداکثر روشنایی در بازار حضور دارند. نمایشگر می ۹ در محیط تاریک نیز با حداقل روشنایی ۲.۹ نیت عملکرد قابل قبولی دارد. البته باید گفت رقم به دست آمده در مقایسه با رقبای دیگر نظیر هواوی پی ۳۰ پرو با ۱.۷ نیت حداقل روشنایی بیشتری دارد اما باید در نظر داشته باشید که قیمت این دو محصول نیز تفاوت چشم‌گیری نسبت به یکدیگر دارد.

اسپیکر

متاسفانه شیائومی هنوز هم از اسپیکرهای استریو در سری گوشی‌های می ۹ استفاده نمی‌کند. اسپیکر تک کاناله در شیائومی می ۹ در بازی‌هایی مانند سری آسفالت با موسیقی الکترونیک و همچنین بازی Piano Tiles 2 با موسیقی کلاسیک حجم خروجی و صدایی مناسب و بلندی قابل قبولی دارد اما همچنان در مقایسه با پرچمدارانی که از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند در زمینه شفافیت صدا در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد. هرچند شیائومی توانسته مانع دیستورشن در زمان پخش موسیقی‌های تند شود، اما هنوز هم توقع داریم شیائومی به سمت استفاده از اسپیکرهای استریو حرکت کند. خوشبختانه باوجود حذف درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری از شیائومی می ۹، چینی‌ها تبدیل USB تایپ C به جک ۳.۵ میلی‌متری را جعبه می ۹ قرار داده‌اند و می‌توانید به کمک این دانگل به راحتی هدفون خود را به می ۹ متصل کنید.

شیائومی می ۹ / Xiaomi Mi 9

عملکرد در بازی

مقاله‌های مرتبط:

شاید مهم‌ترین برتری گوشی شیائومی می ۹ نسبت به سایر رقبا فارغ از سخت‌افزار قدرتمندی که به‌لطف تجهیز به اسنپ‌دراگون ۸۵۵ دارد، پشتیبانی نرم‌‌افزاری شکیل چینی‌ها برای آسانی کاربران باشد. چینی‌ها به‌طور خاص برای پشتیبانی از تراشه گرافیکی و سی‌پی شیائومی می ۹ از نرم‌افزاری به نام گیم توربو کمک گرفته‌اند که امکاناتی جذاب را اختیار کاربران می‌گذارد. به‌عنوان مثال شما می‌توانید تنها با فعال کردن یکی از گزینه‌ها به امکاناتی مانند کاهش‌دهنده تأخیر اینترنت دسترسی پیدا کنید. همان‌طور که اشاره شد اسنپ‌دراگون ۸۵۵ یکی از تراشه‌های قدرتمند حال حاضر در صنعت تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود و قادر است تا بدون مشکل بازی‌های حال حاضر گوگل پلی را اجرا کند. البته مقوله اجرای بازی‌ها در تلفن‌های هوشمند به فاکتورهای مختلف از جمله پشتیبانی بازی از نرخ فریم بالاتر یا بهینه بودن بازی برای استفاده صحیح از CPU و GPU مرتبط است. برای مثال به‌لطف نرم‌افزار گیم توربو توانستیم از فاکتورهای مختلفی نظیر درصد استفاده بازی‌های GPU و CPU مطلع شویم. گیم توربو شیائومی می ۹ همچنین به‌طور لحظه‌ای نرخ فرم بازی‌ها را نمایش می‌دهد که دید بهتری را از شرایط گوشی در زمان اجرای بازی‌ها به کاربر می‌دهد.

برای بررسی عملکرد گوشی در زمان اجرای بازی‌ها اقدام به نصب و اجرای چند بازی Ark Survival Evolved، بازی Cyber Hunter، بازی Asphalt 9:‌ Legends و درنهایت Skyforce Reloaded روی شیائومی می ۹ کردیم. هرچند در زمان ورود به برخی بازی‌ها، گوشی به‌صورت پیش فرض اقدام به تغییر تنظیمات و کاهش کیفیت بافت‌‌ها می‌کرد، اما با انتخاب بهترین تنظیمات نیز در بازی‌ها شاهد افت فریم نبودیم. به‌ویژه در بازی Cyber Hunter، به‌دلیل گرافیک بالا فشار زیادی را روی GPU وارد می‌کند. در آزمونی که برای تجربه طولانی مدت بازی سایبر هانتر داشتیم دمای بدنه می ۹ به شکل آزاردهنده‌ای افزایش پیدا نکرد و توانستیم بدون مشکل به تجربه بازی ادامه بدهیم. در ادامه به سراغ بازی Ark Survival Evolved رفتیم، محصولی خوش ساخت، اعتیادآور و البته چالش برانگیز که اخیرا به‌لطف پیشرفت قابل‌توجه گوشی‌های موبایل روانه اندروید و iOS شده است. سری آرک همواره به‌دلیل پوشش گیاهی فراوان، جزیره‌ای عظیم و حضور موجودات متنوع در دنیای بازی محصولی نیازمند سخت‌افزاری قدرتمند برای اجرا به حساب می‌آید. با اجرای بازی و انتخاب بالاترین تنظیمات ممکن به سرعت شاهد افزایش فشار روی تراشه گرافیکی Adreno 640 بودیم تا جایی که بازی در حدود ۹۰ درصد از فعالیت تراشه گرافیکی را درگیر خود کرد. بااین‌حال بعد از تجربه بیش از یک ساعته این بازی شاهد افت فریم محسوس نبودیم.

شیائومی می ۹ / Xiaomi Mi 9

خوشبختانه شیائومی می ۹ آنقدر قدرتمند است که حتی در بازی‌هایی نظیر Crusaders of Light و بخش PvP این اثر عملکردی عالی را به نمایش بگذارد. با وجود گذشت چند سال از زمان عرضه بازی کریسیدرز اف لایت، این اثر همچنان یکی از چالش‌های جدی برای گوشی‌های پرچم‌دار به حساب می‌آید. حضور ۶۴ بازیکن آنلاین در نمایشگر از یک طرف و نبرد این تعداد از بازیکنان با یکدیگر باعث می‌شود تا تراشه گرافیکی به‌شدت تحت فشار قرار بگیرد و در بسیاری از پرچمداران شاهد افت فریم محسوس هستیم. اما در شیائومی می ۹ این گوشی توانست در صحنه‌های شلوغ نرخی بالاتر از ۲۵ فریم بر ثانیه را به نمایش بگذارد که بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
محصول / بنچمارک Antutu 7/6 3DMark PCMark
Work 2.0
Geekbench 4 GFXBench
IceStorm Unlimited Sling Shot Extreme Overall / Web Browsing Single / Multi Aztec Ruins Vulkan - High Tier  Manhattan 3.1 Car Chase T-Rex
OpenGL (Onscreen / Offscreen (FPS
شیائومی می ۹ ۳۷۱۷۱۳
--
۶۰۵۴۵ ۵۴۶۰ ۸۸۸۲
۷۵۴۱
۳۵۲۸
۱۱۰۳۴
۲۳
۱۵
۵۲
۵۷
۳۵
۳۹
۶۰
۱۴۱
شیائومی می ۸ ۲۸۷۸۰۴
--
۶۲۲۲۹ ۴۴۹۸ ۷۶۰۵
۶۸۸۷
۲۴۳۶
۸۷۹۸
۲۰
۱۲
۴۰
۴۳
۲۵
۲۸
۶۰
۱۰۹
هواوی پی ۳۰ پرو
(Performance)
۳۱۴۸۳۵
--
۵۴۳۳۳ ۴۲۹۵ ۹۳۱۰
۱۰۰۹۳
۳۳۲۹
۹۹۷۶
۱۶
۱۳
۴۹
۵۶
۲۹
۳۳
۶۰
۱۳۷
هواوی پی ۳۰ پرو ۲۰۵۷۰۵
--
۲۷۲۸۳ ۲۰۹۶ ۷۸۲۳
۷۲۲۳
۳۲۳۹
۹۶۳۵
۱۴
۱۲
۲۴
۲۶
۱۵
۱۷
۵۶
۷۰
هواوی پی ۲۰ پرو ۲۰۰۹۴۹
۱۸۱۴۴۹
۳۱۰۵۱ -- ۷۲۴۴
۷۴۴۰
۱۸۹۹
۶۵۴۶
-- ۳۸
۳۱
۲۳
۲۳
۶۰
۸۶
گلکسی اس ۱۰ پلاس
(۳۰۴۰ × ۱۴۴۰)
-- -- -- -- -- ۱۳
۱۵
۳۷
۶۷
۲۳
۴۳
۶۰
۱۴۱
گلکسی اس ۱۰ پلاس
(۲۲۸۰ × ۱۰۸۰)
۳۳۴۹۵۸
--
۵۶۴۹۷ ۴۳۹۲ ۷۶۰۲
۸۳۴۲
۴۵۲۹
۱۰۴۹۷
۱۹
۱۵
۵۷
۶۷
۴۰
۴۳
۶۰
۱۶۹
گلکسی اس ۹ پلاس ۲۴۳۴۹۳
۲۱۹۹۵۵
۳۷۹۵۸ -- ۵۲۰۵
۵۲۲۴
۳۷۵۰
۸۹۹۷
-- ۴۴
۴۷
۲۶
۲۸
۶۰
۱۴۶
شیائومی می میکس ۳ ۲۹۴۳۱۴
--
۶۳۳۰۴ ۴۵۷۰ ۸۴۴۱
۶۹۹۸
۲۴۰۹
۸۷۹۰
۲۰
۱۴
۴۵
۵۴
۲۹
۳۰
۵۹
۱۳۴
آنر ویو ۲۰
(Performance)
۳۰۷۹۱۷
--
۵۶۵۷۲ ۴۲۱۸ ۹۱۶۰
۹۵۸۹
۳۳۴۵
۹۹۱۰
۱۴
۱۱
۴۸
۵۵
۲۹
۳۲
۶۰
۱۳۷
آنر ویو ۲۰ ۲۷۷۹۲۹
--
۳۶۰۷۷ ۳۶۳۹ ۷۷۴۳
۷۴۷۱
۳۳۱۹
۹۶۳۵
۱۲
۱۱
۲۶
۲۶
۱۵
۲۴
۵۶
۶۹
وان‌پلاس 6T ۲۹۶۹۵۰
--
۶۴۶۱۲ ۴۷۰۲ ۸۶۷۶
۷۳۴۷
۲۳۹۲
۹۰۲۷
۲۰
۱۴
۵۱
۶۰
۳۰
۳۵
۶۰
۱۵۱
هواوی میت ۲۰ پرو
(Performance)
۲۹۷۷۲۴
--
۵۶۹۶۳ ۴۲۰۴ ۹۳۰۹
۱۰۲۶۰
۳۳۱۴
۹۸۵۷
۱۳
۱۱
۴۴
۵۰
۲۷
۳۱
۶۲
۱۲۵
هواوی میت ۲۰ پرو ۲۰۱۸۹۰
--
۳۶۹۸۱ ۳۵۵۶ ۷۶۶۳
۷۱۷۱
۳۳۲۲
۹۸۳۷
۱۲
۹.۵
۴۸
۳۶
۲۷
۲۸
۵۶
۶۹
آیپد پرو ۱۱ مدل ۲۰۱۸ ۵۴۹۱۳۸
--
۱۰۳۰۵۲ ۶۴۸۰ -- ۵۳۹۱
۱۶۱۷۳
۴۷.۸
۴۵.۴
۶۷.۵
۱۱۸.۱
۴۸.۱
۷۸.۳
۱۱۹.۹
۴۲۷.۳
آیفون XS Max ۳۵۴۷۲۲
--
۷۷۴۲۸ ۳۵۵۱ -- ۵۱۰۶
۱۰۹۸۴
۳۴.۴
۱۸.۴
۵۰.۵
۶۶.۳
۳۲.۱
۴۰.۹
۵۹.۹
۱۹۷.۸
گلکسی نوت ۹ ۲۳۶۶۶۳
۲۱۰۱۰۰
۴۲۴۴۱ ۳۳۸۱ ۵۴۵۳
۵۸۸۴
۳۶۹۲
۹۱۴۱
-- ۴۵
۴۵
۲۶
۲۸
۵۹
۱۴۷
آیفون ۱۰  --
۲۰۳۲۴۵
۶۳۶۹۴ -- -- ۴۲۲۲
۹۳۷۱
-- ۵۱
۴۳
-- ۱۰۴
۱۳۸

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

شیائومی با احترام به بازیکنان توانسته نرم‌افزار کاربردی را برای ارائه بهترین تجربه ارائه دهد. به‌لطف این نرم‌افزار و البته عملکرد قدرتمند می  ۹ می‌توانید با خیالی آسوده به تجربه پرجزئیات‌ترین بازی‌های حال حاضر در گوگل پلی بپردازید و باید گفت که احتمالا این گوشی قادر به اجرای بازی‌های آینده نیز خواهد بود.

Xiaomi Mi 9 Game Turbo

 

Game Turbo

رابط کاربری مناسب گیمرها، ویژگی‌هایی جذاب و ارائه آماری کاربردی برای دسترسی به عملکرد گوشی در هر یک از بازی‌ها، از جمله خصوصیات قابل اشاره نرم‌افزار گیم توربو هستند. با نصب بازی‌ها رابط کاربری به‌صورت خودکار اقدام به انتقال بازی‌ به پوشه گیم توربو در بخش Security می‌کند. البته باید از همین ابتدا اشاره کنیم که مانند بسیاری از بخش‌های دیگر رابط کاربری MIUI 10، بخش‌هایی از نرم‌افزار گیم توربو نیز به زبان چینی در دسترس قرار دارد. شاید بتوانیم عمده نقطه ضعف گوشی‌های شیائومی را همین رابط کاربری بومی معرفی کنیم به شکلی که به‌جای نرم‌افزارهایی مانند یوتیوب، گوگل کروم یا گوگل پلی شاهد حضور نرم‌افزارهای بومی برای مشتریان چینی هستیم. البته هنوز هم می‌توانید نرم‌افزارهای مورد اشاره را نصب کنید و از کار با آن‌ها لذت ببرید.

فارغ از برخی نوشته‌ها و توضیحات، تنظیمات اصلی هنوز هم به زبان انگلیسی در دسترس‌تان قرار دارند. با ورود به تنظیمات Performance می‌توانید گزینه Performance mode را فعال کنید که امکاناتی نظیر کاهش تأخیر در شبکه بی‌سیم، بهبود کنترل لمسی با افزایش حساسیت نمایشگر، بهبود تجربه صوتی و کاهش نویز و درنهایت جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه گوشی دسترسی داشته باشید. هرچند در تجربه بازی‌های آنلاین نتوانستیم تغییری محسوس را در زمین کاهش تأخیر WLAN تجربه کنیم اما تنظیمات مربوط‌به جلوگیری از افزایش دما عملکردی مناسب داشت. بیشتر تنظیمات Game Turbo مربوط‌به بهبود تجربه گیمینگ، بهبود خودکار روشنایی گوشی و جلوگیری از مزاحمت در زمان تجربه بازی‌ها می‌شود.

گیم توربو شیائومی

گیم توربو تنظیمات انحصاری برای هریک از بازی‌ها را نیز در دسترس قرار می‌دهد. با کلیک روی نام هر یک از بازی‌ها می‌توانید به تنظیمات کنترل لمسی دسترسی پیدا کنید که دو گزینه Touch Response و Sensitivity to repeated taps را برای افزایش یا کاهش حساسیت نمایشگر انتخاب کنید. این تنظیمات به‌عنوان مثال در بازی‌های Idle کاربرد دارد و باعث می‌شود تا نمایشگر گوشی حساسیت بیشتری نسبت به ضربه پشت سر همه کاربر روی نمایشگر نشان دهد. علاوه‌بر این، کاربر می‌‌تواند حساسیت اطراف نمایشگر را برای جلوگیری از برخورد اشتباه دست کاهش دهد که در برخی بازی‌ها مسلما کاربردی خواهد بود.

آخرین تنظیمات گیم‌توربو اما به تنظیماتی برای بهبود بصری بازی‌ها مربوط می‌شود. به‌لطف این امکان می‌توانید کنتراست بازی را افزایش دهید و به همان نسبت جزئیات در بازی‌ها را بهبود ببخشید. وجود چهار گزینه برای تنظیمات تا حدودی می‌تواند بنا به سلیقه کاربر، کیفیت را بهبود ببخشد.

باتری

برخلاف انتظار شیائومی با کاهش ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری می ۹ نسبت به نسل گذشته، از یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در می ۹ بهره برده است. بااین‌حال از آن زمان شاهد بهبود مصرف انرژی در پردازنده‌های نسل جدید بوده‌ایم و به همین دلیل نیز با وجود این کاهش، در بررسی خود به عملکرد بهتر می ۹ از لحاظ شارژدهی پی بردیم. برای بررسی عملکرد باتری می ۹ ابتدا با قرار دادن نور نمایشگر روی ۲۰۰ نیت و فعال کردن حالت پرواز، تمام اتصالات را از گوشی جدا کردیم. می ۹ در انتهای آزمون توانست به مدت ۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه شارژدهی داشته باشد که عملکردی خوب ارزیابی می‌شود.

شیائومی می ۹ / Xiaomi Mi 9

نکته حائز اهمیت در زمان بررسی شارژدهی تلفن‌های هوشمند به‌ویژه در زمان اجرای بازی‌ها به فاکتورهای مختلف نظیر آنلاین یا آفلاین بودن، گرافیک بازی و میزان روشنایی نمایشگر مرتبط است. در نتیجه صحبت در رابطه با شارژدهی باتری در زمان اجرای بازی‌های مختلف امری مشکل است. بااین‌حال با استنداد به نتایج به‌دست آمده در آزمون می‌توانیم شارژدهی شیائومی می ۹ را برای تجربه بازی‌ها در طول روز مناسب ارزیابی کنیم. شیائومی، می ۹ را به همراه یک شارژی ۲۷ واتی به نام Charge Turbo عرضه کرده است. به‌لطف این شارژر می‌توانید در ۳۰ دقیقه شارژ گوشی را به ۷۰ درصد برسانید.

جمع‌بندی

به‌طور خلاصه شیائومی می ۹ یکی از گزینه‌های خوب برای تجربه بازی‌های موبایل است. چینی‌ها با درنظرگرفتن قشر عظیمی از بازیکنان موبایل سعی کرده‌اند تا تنظیماتی درخور را برای استفاده آسان کاربران در دسترس قرار دهند و همین ویژگی وجه تمایزی را میان این پرچم‌دار با رقبا ایجاد کرده است. پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ و تراشه قدرتمند Andro 640 درکنار مدیریت مناسب دمای بدنه، تجربه‌ای روان را از بازی‌های آنلاین و آفلاین ارائه می‌دهد و بی شک شما را ناامید نخواهد کرد. البته هنوز هم رابط کاربر MIUI 10 در رقابت با سایر پرچمداران حرف چندانی برای گفتن ندارد، به‌خصوص که با انتخاب زبان انگلیسی باز هم بخش اعظمی از نرم‌افزارهای اختصاصی حاضر هنوز هم به زبان چینی هستند. نمایشگر می ۹ در میان نمایشگرهای خوب برای استفاده در زیر نور مستقیم آفتاب جای می‌گیرد و می‌توانید به‌راحتی گوشی خود را زیر نور آفتاب استفاده کنید. باتوجه‌به عملکرد و قیمت مناسب شیائومی می ۹ را می‌توانیم محصول ارزشمند برای خریداری و تجربه بازی‌ها معرفی کنیم.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی گوشی و قیمت گوشی به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی برای مقایسه در اختیار کاربران است. 

  • mahfuz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی